Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inSleeman, Petra
TitelGuided learners of French and the acquisition of emphatic constructions.
QuelleIn: International review of applied linguistics in language teaching, 42 (2004) 2, S. 129-151Verfügbarkeit 
BeigabenAnmerkungen; Literaturangaben; Tabellen
Spracheenglisch; niederländisch; französische Zitate
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0019-042X
SchlagwörterEmpirische Forschung; Schule; Fortgeschrittenenunterricht; Gesprochene Sprache; Native Speaker; Pragmatik (Ling); Syntax; Vergleichende Analyse; Fremdsprachenunterricht; Französisch; Französischunterricht; Niederländisch; Hochschule
AbstractIn the paper the acquisition and use of emphatic constructions by advanced guided learners of French, in particular (Dutch) first grade university students of French are studied and compared to the acquisition and use of emphatic constructions by (Dutch) secondary school pupils learning French in a purely institutional situation. It is shown that the learners use appropriate syntactic constructions to emphasize topics or foci, but that quantitatively they do not use these syntactic constructions in a target-like fashion. On the basis of the results it is suggested that obligatory, i.e., one-to-one, pragmatic-syntactic interface relations (c'est-cleft) are more easily acquired by guided learners than optional, i.e., one-to-more, interface relations (dislocation and il y a-cleft). It is claimed that learners will have to be exposed to native spoken French in order to become aware of the relative strength of one-to-more interface rules in oral French. (Verlag, adapt.).
Erfasst vonInformationszentrum für Fremdsprachenforschung, Marburg
Update2023/1
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "International review of applied linguistics in language teaching" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: