Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inHarris, Vee
TitelAdapting Classroom-based Strategy Instruction to a Distance Learning Context.
QuelleIn: Teaching English as a second or foreign language, 7 (2003) 2, S. 1-19
PDF als Volltext kostenfreie Datei  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
BeigabenLiteraturangaben; Tabellen
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; Zeitschriftenaufsatz
ISSN1072-4303
SchlagwörterLehrerrolle; Lernmethode; Lehrmaterialentwicklung; Fremdsprachenunterricht; Englischunterricht; Fernunterricht; Erwachsener
AbstractThe role of language learning strategy instruction (SI) in promoting learner autonomy is widely recognised (Wenden, 1991; Little, 1994; Cohen, 1998) and a consensus is emerging over how best to implement it. However, apart from studies by White (1995, 1999) and Hurd et al. (2001), the majority of research is located within a classroom learning situation. The paper explores dilemmas posed in the design of SI for adults learning a range of languages in a distance learning context. Recent approaches to SI are reviewed and attempts to resolve the issues described. It appears that the absence of language-specific tasks in which to contextualise the SI is less problematic than the absence of teacher mediation to scaffold Learner Self Management. (Verlag, adapt.).
Erfasst vonInformationszentrum für Fremdsprachenforschung, Marburg
Update2023/1
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Teaching English as a second or foreign language" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: