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Es handelt sich zum Einen um Übersetzungen ins Deutsche, die dem FIS Bildung-Schlagwortbestand entnommen wurden. Zum Anderen wurden zusammengesetzte englische Schlagworte in Terme zerlegt, die in der Regel nur einen inhaltlichen Aspekt repräsentieren. Ergänzend wurden Synonyme und vereinzelt zusätzliche Pluralformen hinzugefügt. Diese Anreicherung geht auf die Nutzung intellektueller Vorarbeiten zurück.
The paper provides examples of student modeling techniques that have been employed in computer-assisted language learning (CALL) over the past decade. The authors further discuss two of their own systems and show how different types of CALL programs can, nonetheless, share similar conceptual designs of a student model. First, the authors describe the German Tutor, an Intelligent Language Tutoring System (ILTS) for German as a Second Language which contains a parser and a grammar that analyze student input. The student model is based on student subject matter performance and provides feedback and remedial exercises suited to learner expertise. Second, they provide an overview of Geroline, an online distance education course for ab initio German learners, and its student model. It is shown how a student model can support computerized adaptive language testing for diagnostic purposes in a Web-based language learning environment which does not rely on parsing technology. Here, student scores from libraries of sentence-based exercises are used as the raw input for the model. (Verlag, adapt.).
Erfasst von
Informationszentrum für Fremdsprachenforschung, Marburg
Update
2023/1
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0346-251X
Heift, Trude; Schulze, Mathias: Student modeling and ab initio language learning. 2003.
3390764
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