Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inAllen, Susan
TitelAn analytic comparison of three models of reading strategy instruction.
QuelleIn: International review of applied linguistics in language teaching, 41 (2003) 4, S. 319-338Verfügbarkeit 
BeigabenLiteraturangaben
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0019-042X
SchlagwörterLernmethode; Methodik; Spracherwerb; Fremdsprache; Fremdsprachenunterricht; Lesen; Forschungsüberblick
AbstractThe article compares three models or approaches for reading strategy instruction: The reciprocal teaching approach, transactional strategy instruction, and the cognitive academic language learning approach. These models have been used with many different age groups and with native language (L1) and/or second and foreign language (L2) learners. The comparison is based on the types of individuals who designed the approach, their primary theoretical orientation, major purpose of the approach, the research hypothesis underlying the approach, typical research designs and strategy instruction practices, and variables of greatest interest. The article includes crucial definitions of learning strategies and reading strategies and an extensive bibliography of sources. (Verlag).
Erfasst vonInformationszentrum für Fremdsprachenforschung, Marburg
Update2023/1
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "International review of applied linguistics in language teaching" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: