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Hinter dem Link verbirgt sich jeweils eine Menge an Stichworten, die aus den oberhalb angezeigten englischsprachigen Schlagworten abgeleitet wurden. Falls der Abgleich Ihrer Suchworte mit dem Nachweis keine Gemeinsamkeiten zeigte, können Sie hier nachschauen (+ klicken) und fündig werden.
Es handelt sich zum Einen um Übersetzungen ins Deutsche, die dem FIS Bildung-Schlagwortbestand entnommen wurden. Zum Anderen wurden zusammengesetzte englische Schlagworte in Terme zerlegt, die in der Regel nur einen inhaltlichen Aspekt repräsentieren. Ergänzend wurden Synonyme und vereinzelt zusätzliche Pluralformen hinzugefügt. Diese Anreicherung geht auf die Nutzung intellektueller Vorarbeiten zurück.
Learning the accurate usage of L2 words is often very difficult, especially when the L2 is genealogically distant from the learner's L1. Learners of Japanese, for example, may find it difficult to comprehend that the Japanese verb meaning "to close" (tojiru) in the phrase "close your eyes" cannot be used in "close the door", in which "shimeru" is the correct verb. Although learners eventually may grasp this requirement, it would be more helpful if they could learn this and similar distinctions when they are first encountered. The study sought to determine optimal conditions for learning accurate word usage from limited exposure to exemplars. The results indicated that having varied type exemplars that show clear distinctions among semantically similar words promotes accuracy of usage, as measured by learners' ability to extend a word's core meaning to more abstract or metaphorical meanings. (Verlag, adapt.).
Erfasst von
Informationszentrum für Fremdsprachenforschung, Marburg
Update
2023/1
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Standortunabhängige Dienste
0015-718X
Adachi, Takanori: Accurate learning of word usage: Differentiating semantically similar words. 2003.
3390442
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