Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inAdachi, Takanori
TitelAccurate learning of word usage: Differentiating semantically similar words.
QuelleIn: Foreign language annals, 36 (2003) 2, S. 267-278Verfügbarkeit 
BeigabenAnhang; Anmerkungen; Literaturangaben; Tabellen
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0015-718X
SchlagwörterEmpirische Forschung; Kontrastive Linguistik; Semantik; Wortschatzarbeit; Fremdsprachenunterricht; Zweitsprachenerwerbsforschung; Japanischunterricht
AbstractLearning the accurate usage of L2 words is often very difficult, especially when the L2 is genealogically distant from the learner's L1. Learners of Japanese, for example, may find it difficult to comprehend that the Japanese verb meaning "to close" (tojiru) in the phrase "close your eyes" cannot be used in "close the door", in which "shimeru" is the correct verb. Although learners eventually may grasp this requirement, it would be more helpful if they could learn this and similar distinctions when they are first encountered. The study sought to determine optimal conditions for learning accurate word usage from limited exposure to exemplars. The results indicated that having varied type exemplars that show clear distinctions among semantically similar words promotes accuracy of usage, as measured by learners' ability to extend a word's core meaning to more abstract or metaphorical meanings. (Verlag, adapt.).
Erfasst vonInformationszentrum für Fremdsprachenforschung, Marburg
Update2023/1
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Foreign language annals" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: