Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inNassaji, Hossein
TitelHigher-level and lower-level text processing skills in advanced ESL reading comprehension.
QuelleIn: The modern language journal, 87 (2003) 2, S. 261-276Verfügbarkeit 
BeigabenLiteraturangaben; Tabellen
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0026-7902
SchlagwörterEmpirische Forschung; Lesetest; Fortgeschrittenenunterricht; Fremdsprachenunterricht; Zweitsprachenerwerbsforschung; Englischunterricht; Lesen; Leseverstehen; Hochschule
AbstractThe study investigated the role of higher-level syntactic and semantic processes and lower-level word recognition and graphophonic processes in adult English as a second language (ESL) reading comprehension. In particular, it examined the extent to which these processes can discriminate skilled from less-skilled readers in a sample of fairly advanced ESL readers. Measures of reading comprehension, syntactic, semantic, word recognition, phonological, and orthographic processing skills were used. One-way discriminant function analysis revealed that lower-level component processes, such as word recognition and graphophonic processes, in addition to higher-level syntactic and semantic processes, contributed significantly to the distinction between skilled and less-skilled ESL readers. These findings suggest that efficient lower-level word recognition processes are integral components of second language reading comprehension and that the role of these processes must not be neglected even in highly advanced ESL readers. (Verlag, adapt.).
Erfasst vonInformationszentrum für Fremdsprachenforschung, Marburg
Update2023/1
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "The modern language journal" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: