Literaturnachweis - Detailanzeige
Autor/in | Bueno, Kathleen |
---|---|
Titel | Sarah and Amber: A tale of two third-year Spanish students. |
Quelle | In: Foreign language annals, 36 (2003) 1, S. 97-113 |
Beigaben | Anhang; Anmerkungen; Literaturangaben |
Sprache | englisch; spanische Zitate |
Dokumenttyp | gedruckt; Zeitschriftenaufsatz |
ISSN | 0015-718X |
Schlagwörter | Empirische Forschung; Lernerfahrung; Lernmethode; Authentisches Lehrmaterial; Schriftlicher Ausdruck; Textproduktion; Vergleichende Analyse; Sprachenlernen; Fremdsprachenunterricht; Zweitsprachenerwerbsforschung; Spanischunterricht; Hochschule; Mittleres Niveau |
Abstract | The qualitative study focused on the learning experiences of two intermediate-level students enrolled in a third-year, college-level Spanish composition and conversation course. Writing samples, postcourse surveys, and student interviews provided insights into the impact of learning strategies and authentic texts on the development of second language writing skills. Implications for instructional practice are discussed. (Verlag, adapt.). |
Erfasst von | Informationszentrum für Fremdsprachenforschung, Marburg |
Update | 2023/1 |