Literaturnachweis - Detailanzeige
Autor/in | Handle, Donna C. van |
---|---|
Titel | A new model for teaching intermediate German at the college-level. |
Quelle | In: Die Unterrichtspraxis - teaching German, 35 (2002) 2, S. 123-128 |
Beigaben | Anhang; Anmerkungen; Literaturangaben |
Sprache | englisch |
Dokumenttyp | gedruckt; Zeitschriftenaufsatz |
ISSN | 0042-062X |
Schlagwörter | Lesen; Hochschule; Schreiben; Intensivkurs; Textproduktion; Textanalyse; Intensivkurs; Deutsch als Fremdsprache; Textanalyse; Textproduktion; Lesen; Schreiben; Hochschule; Aufgabenstellung; Mittleres Niveau |
Abstract | The article describes a new reading- and writing-intensive course developed for college-level intermediate German. The author discusses the reasons for developing such a course, its theoretical underpinnings, course content, teaching methodology, and assessment mechanisms. (Verlag, adapt.). |
Erfasst von | Informationszentrum für Fremdsprachenforschung, Marburg |
Update | 2023/1 |