Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enAndress, Reinhard; James, Charles J.; Jurasek, Barbara; Lalande II, John F.; Lovik, Thomas A.; Lund, Deborah; Stoyak, Daniel P.; Tatlock, Lynne; Wipf, Joseph A.
TitelMaintaining the momentum from high school to college: Report and recommendations.
QuelleIn: Die Unterrichtspraxis - teaching German, 35 (2002) 1, S. 1-14Verfügbarkeit 
BeigabenAnhang; Tabellen
Sprachedeutsch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0042-062X
SchlagwörterEmpirische Forschung; Fragebogen; Lehrerverhalten; Affektives Lernen; Motivation; Deutsch als Fremdsprache; Sprachenwahl; Hochschullehrer; Hochschule; USA
AbstractThe article reports on the data gathered in an AATG-sponsored national survey of 4,711 juniors and seniors in US high schools enrolled in upper-level German courses in the spring of 2000. The survey, devised by the project team of Maintaining the Momentum, sought to determine what motivated students to select German, to continue learning German and to plan to take German in college. The results demonstrate the potential resource that high school students enrolled in German constitute for college programs (93.9% plan to attend college) and the importance of taking affective motivators into account when addressing this age group. The authors of this article make twelve recommendations based on their discussion of these results and urge their colleagues in the profession to look at these data and to consider strategies for placement, curriculum design, and recruitment, tailored to their home institution, that take account of affective motivators. (Verlag, adapt.).
Erfasst vonInformationszentrum für Fremdsprachenforschung, Marburg
Update2023/1
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Die Unterrichtspraxis - teaching German" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: