Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inBueno, Kathleen A.
TitelCreating community and making connections in the third-year Spanish course: A content-based approach.
QuelleIn: Foreign language annals, 35 (2002) 3, S. 333-342Verfügbarkeit 
BeigabenAnhang; Literaturangaben
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0015-718X
SchlagwörterFragebogen; Curriculum; Fremdsprachenunterricht; Inhaltsbezogenes Lernen; Zweitsprachenerwerbsforschung; Spanischunterricht; Bedarfsanalyse
AbstractIn response to advances in second language acquisition (SLA) research and the establishment of national standards for foreign language study, considerable experimentation has taken place in the design of third-year courses during the past five years. However, several practical issues warrant further study and discussion. These include (1) developing courses that facilitate progress toward ACTFL (American Council on the Teaching of Foreign Languages) advanced proficiency and (2) redesigning programs to meet the diverse career needs of students. In the article, the author addresses the first issue by discussing a third-year composition and conversation course designed to increase students' communicative skills and the second issue by suggesting links to other subject matter. Areas for future research on the design of the language course sequence are suggested. (Verlag, adapt.).
Erfasst vonInformationszentrum für Fremdsprachenforschung, Marburg
Update2023/1
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Foreign language annals" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: