Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inTimmis, Ivor
TitelNative-speaker norms and international English: a classroom view.
QuelleIn: ELT journal, 56 (2002) 3, S. 240-249Verfügbarkeit 
BeigabenLiteraturangaben
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0307-8337; 0951-0893
SchlagwörterEmpirische Forschung; Fragebogen; Einstellung (Psy); Sprachkompetenz; Sprachnorm; Fremdsprachenunterricht; Englisch; Englischunterricht; Weltsprache
AbstractThe question of whether students should conform to native-speaker norms of English, in an era when English is increasingly used in international contexts, is one which has been keenly debated in recent years, not least in the pages of the ELT Journal. However, it is not a debate in which the voices of students and classroom teachers have been heard, and the article attempts to give a classroom perspective on the issue. It is based largely on two parallel questionnaire surveys, which looked at students' and teachers' attitudes to the question of conforming to native-speaker norms. Taken together, the surveys drew almost 600 responses from students and teachers in over 45 countries. The article argues that students' views may differ from the expectations of teachers and academics, and that it is important to be aware of these views. (Verlag, adapt.).
Erfasst vonInformationszentrum für Fremdsprachenforschung, Marburg
Update2023/1
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "ELT journal" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: