Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inEllis, Rod
TitelDoes form-focused instruction affect the acquisition of implicit knowledge?
A review of the research.
QuelleIn: Studies in second language acquisition, 24 (2002) 2, S. 223-236Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
BeigabenAnmerkungen; Literaturangaben
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0272-2631
SchlagwörterEmpirische Forschung; Bewusstmachung; Lerntheorie; Methodik; Lernmaterial; Grammatik; Sprachkompetenz; Sprachproduktion; Fremdsprachenunterricht; Zweitsprachenerwerbsforschung; Forschungsüberblick
AbstractThe extent to which form-focused instruction contributes to the acquisition of second language implicit knowledge is controversial. Whereas Krashen (1993) has argued that the effects of FFI on acquisition are peripheral, N. Ellis (this issue) sees FFI as facilitative and even necessary for developing implicit L2 knowledge. The article examines the role of FFI in developing implicit knowledge by reviewing 11 studies that have examined the effect of FFI on learner' free production. The review suggests that FFI can contribute to the acquisition of implicit knowledge and points to two variables that appear to influence its success - the choice of the target structure and the extent of the instruction. FFI involving extensive instruction directed at "simple" structures was more likely to succeed. However, limited instruction directed at complex structures also proved effective, provided that the target structures are readily available in noninstructional input. (Verlag).
Erfasst vonInformationszentrum für Fremdsprachenforschung, Marburg
Update2023/1
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Studies in second language acquisition" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: