Literaturnachweis - Detailanzeige
Autor/in | Alm-Lequeux, Antonie |
---|---|
Titel | Using the internet as a zone of proximal development for teaching indirect speech: A Vygotskian approach. |
Quelle | In: Die Unterrichtspraxis - teaching German, 34 (2001) 1, S. 1-9 |
Beigaben | Abbildungen; Anmerkungen; Literaturangaben |
Sprache | englisch |
Dokumenttyp | gedruckt; Zeitschriftenaufsatz |
ISSN | 0042-062X |
Schlagwörter | Zeitung; Lernen; Lerntheorie; Methodik; Computerunterstützter Unterricht; Deutsch als Fremdsprache; Grammatikunterricht; Indirekte Rede; Internet |
Abstract | The paper seeks to establish a theoretical framework for Internet-enhanced language instruction, based on socio-cultural aspects of Second Language Acquisition theory and Vygotsky's educational concept of Zone of Proximal Development. These principles are illustrated on an Internet-based work unit on the topic of journalism. (Verlag). |
Erfasst von | Informationszentrum für Fremdsprachenforschung, Marburg |
Update | 2023/1 |