Literaturnachweis - Detailanzeige
Autor/inn/en | Spanos, Tony; Hansen, Cheryl M.; Daines, Erika |
---|---|
Titel | Integrating technology and classroom assessment. |
Quelle | In: Foreign language annals, 34 (2001) 4, S. 318-324 |
Beigaben | Literaturangaben |
Sprache | englisch |
Dokumenttyp | gedruckt; Zeitschriftenaufsatz |
ISSN | 0015-718X |
Schlagwörter | Evaluation; Lernerfolgsmessung; Lernerorientierung; Computer; Deutsch als Fremdsprache; Fremdsprachenunterricht; Französischunterricht; Spanischunterricht; Internet |
Abstract | In the foreign language classroom, the recent shift in emphasis from the instructor to the student makes it more important than ever to assess what students are actually learning. The article examines classroom assessment techniques and how technology can be used to enhance their effectiveness. Examples from upper-division courses in German, French, and Spanish are given. (Verlag). |
Erfasst von | Informationszentrum für Fremdsprachenforschung, Marburg |
Update | 2023/1 |