Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enCurrie, Dawn H.; Kelly, Deirdre M.
Sonst. PersonenClausen, Amy (Mitarb.); Currie, Dawn H. (Mitarb.); Kelly, Deirdre M. (Mitarb.); Semenec, Paulina (Mitarb.); Slovin, Lj (Mitarb.); Swain, Zavi (Mitarb.)
TitelPop Culture and Power.
Teaching Media Literacy for Social Justice.
QuelleToronto: University of Toronto Press (2022), 336 S.
PDF als Volltext (1); PDF als Volltext (2)  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
BeigabenIllustrationen 11; Abbildungen 3; Tabellen 6
ZusatzinformationInhaltsverzeichnis
Titelbild
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; Monographie
ISBN978-1-4875-0759-6; 9781487536558
DOI10.3138/9781487536558
SchlagwörterBildung; Erziehung; Erziehungslehre; Kultur; Sozialer Faktor; Jugend; Media Literacy; Ethnografie; Lehrer; Lehrerin; Lehr-Lern-Prozess; Unterricht; Popkultur; Schreib- und Lesefähigkeit; Gerechtigkeit; Soziale Gerechtigkeit; Lehrmeister; Alphabetisierung; Lehrender
AbstractLiteracy education has historically characterized mass media as manipulative towards young people who, as a result, are in need of close-reading "skills." By contrast, Pop Culture and Power treats literacy as a dynamic practice, shaped by its social and cultural context. It develops a framework to analyze power in its various manifestations, arguing that power works through popular culture, not as everyday media. Pop Culture and Power thus explores media engagement as an opportunity to promote social change. Deeming pop culture as an opportunity rather than a threat, Dawn H. Currie and Deirdre M. Kelly worked with K-12 educators to investigate how pop culture can support teaching for social justice. Currie and Kelly began the research for this project with a teacher education seminar in media analysis where participants designed classroom activities using board games, popular film, music videos, and advertisements. These activities were later piloted in participants' classrooms, enabling the authors to identify and address practical issues encountered by student learners. Case studies describe the design, implementation, and retrospective assessment of activities engaging learners in media analysis and production. Following the case studies, the authors consider how their approach can foster ethical practices when engaging in the digital environment. Pop Culture and Power offers theoretically-informed yet practical tools that can help educators prepare youth for engagement in our increasingly complex world of mediated meaning making.
Erfasst vonUniversitätsbibliothek der Humboldt-Universität zu Berlin
Update2023/1
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Die Wikipedia-ISBN-Suche verweist direkt auf eine Bezugsquelle Ihrer Wahl.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: