Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Sonst. PersonenOtrel-Cass, Kathrin (Hrsg.); Laing, Karen J. C. (Hrsg.); Wolf, Janet (Hrsg.)
TitelPartnerships in education.
Risks in transdisciplinary educational research.
QuelleCham: Imprint: Springer (2022), vii, 406 S.
PDF als Volltext  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
ReiheTransdisciplinary perspectives in educational research. 5
BeigabenIllustrationen; Diagramme
ZusatzinformationZusammenfassung
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; gedruckt; Monographie
ISBN978-3-030-98452-6; 978-3-030-98453-3; 978-3-030-98454-0; 978-3-030-98455-7
DOI10.1007/978-3-030-98453-3
SchlagwörterBildung; Forschung; Kultureinfluss; Soziale Benachteiligung; Partnerschaft; Schule; Lehrerausbildung; Gesundheitswesen; Pandemie; Ungleichheit; Internationale Zusammenarbeit; Migration; Hochschulbildung; Universität; Herausforderung; Kooperation; Netzwerk; Organisation; Risiko; Veröffentlichung; Institution; Bhutan; Deutschland; Großbritannien; Irak; Italien; Lateinamerika; Norwegen; Schweden; Spanien; Tschechische Republik; Ungarn
AbstractThis book contains a series of unique international contributions that explore risk in partnerships involving education. Presenting a range of theoretical, methodological and practical perspectives, the book discusses aspects such as the role of motivation, leadership, process and context in such partnerships and provides examples of research methods for examining them. It illuminates the different histories and disciplinary backgrounds of partners, showing that risk can reside in the different expectations, understandings and interpretations that each partner brings to educational partnerships. The eighteen chapters discuss critical examinations of educational partnerships from very different perspectives, including formal learning institutions and community partners, and include the voices from children, students, teachers and policy makers. The book provides insights for everyone who is considering the challenges that can arise in partnerships and will be useful for researchers at different levels and those who are planning to forge new partnerships or think about what may present itself to be a challenge, and how to address and overcome such challenges. (DIPF/Orig.).
Erfasst vonDIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main
Update2023/1
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Die Wikipedia-ISBN-Suche verweist direkt auf eine Bezugsquelle Ihrer Wahl.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: