Literaturnachweis - Detailanzeige
Autor/in | Drüding, Markus |
---|---|
Titel | Auf den Spuren eines Kanons für das Fach Geschichte. Erkundungen zur Inhaltsauswahl in aktuellen Richtlinien und Lehrplänen. |
Quelle | In: Zeitschrift für Geschichtsdidaktik, 20 (2021) 1, S. 50-68Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext |
Beigaben | Anmerkungen; Tabellen |
Sprache | deutsch |
Dokumenttyp | online; gedruckt; Zeitschriftenaufsatz |
ISSN | 1610-5982; 2196-8292 |
DOI | 10.13109/zfgd.2021.20.1.50 |
Schlagwörter | Curriculum; Geschichtsunterricht; Inhalt; Richtlinien |
Abstract | What content should be taught in history lessons? This issue has been the subject of many debates, particularly in recent years. However, these debates on a canon did not take into account the content of the current curricula. The question which contents for the teaching of history were selected remained largely unanswered. On the basis of a comparative analysis, this article aims to clarify this question! |
Erfasst von | Leibniz-Institut für Bildungsmedien | Georg-Eckert-Institut (GEI), Braunschweig |
Update | 2022/2 |