Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Sonst. PersonenWahlström, Ninni (Hrsg.)
TitelEquity, teaching practice and the curriculum.
Exploring differences in access to knowledge. First published 2022.
QuelleAbingdon, Oxon; New York, NY: Routledge (2022), xi, 158 S.
PDF als Volltext kostenfreie Datei (1); PDF als Volltext kostenfreie Datei (2); PDF als Volltext kostenfreie Datei (3)  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
ReiheRoutledge research in education
BeigabenIllustrationen
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; gedruckt; Monographie
ISBN1-000-57165-3; 1-000-57171-8; 1-003-21806-7; 1-032-11020-1; 978-1-000-57165-3; 978-1-000-57171-4; 978-1-003-21806-7; 978-1-032-11020-2
DOI10.4324/9781003218067
SchlagwörterChancengleichheit; Bildungspolitik; Lehrerbildung; Lehren; Curriculum; Demokratie; Schweden
AbstractThis book explores how different classroom discourses and concepts of knowledge permeate teaching in high- and low-performance classrooms. Drawing on empirical research from classrooms in Sweden, it presents a theory-based framework for classroom research. The book examines the central concepts of knowledge, curriculum, pedagogy and equity to discuss differences in access to knowledge and the implications of these differences for students' future opportunities and well-being. It analyses the relationships between different teaching factors and discusses teaching from democratic perspectives developed within curriculum theory. Combining insights from curriculum theory with insights from sociolinguistic and sociocultural classroom research, this project breaks new ground in how knowledge from curriculum content is recontextualised into concrete teaching practices in the context of a standards-based curriculum. Providing valuable insights into the intersections between classroom practice, student performance and teacher expectations, this book will be of great interest to academics, researchers and post-graduate students in the fields of curriculum research, education policy, teacher education and classroom practice.
Erfasst vonLeibniz-Institut für Bildungsmedien | Georg-Eckert-Institut (GEI), Braunschweig
Update2023/1
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Die Wikipedia-ISBN-Suche verweist direkt auf eine Bezugsquelle Ihrer Wahl.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: