Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inMcRae, Chris
TitelListening for learning.
Performing a pedagogy of sound and listening.
QuelleNew York: Peter Lang (2021), x, 243 S.
PDF als Volltext  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
ZusatzinformationInhaltsverzeichnis
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; gedruckt; Monographie
ISBN978-1-4331-7954-9; 9781433180842; 9781433180859; 9781433180866
DOI10.3726/b17037
SchlagwörterPädagogik; Kritische Pädagogik; Pädagogisches Handeln; Kommunikation; Sinneseindruck; Wahrnehmung; Kultureinfluss; Soziale Interaktion; Soziale Norm; Hören; Interaktion; Kommunikation; Lehrer; Lernen; Lernort; Pädagogik; Schüler; Soziales Handeln; Theorie; Unterricht; Wahrnehmung; Körpersprache; Soziale Norm; Kritische Pädagogik; Klassenraum; Lehrer; Schüler; Interaktion; Lehr-Lern-Prozess; Lernen; Soziales Handeln; Lernort; Unterricht; Hören; Körpersprache; Menschlicher Körper; Theorie
AbstractWhoosh, crunch, buzz, inhale, exhale. . . Listening for Learning: Performing a Pedagogy of Sound and Listening presents sound, listening, and pedagogical interactions as performances that create relationships, ways of being and knowing, and that provide an opportunity for transformations of existing and taken-for-granted practices in the classroom. By using performative listening and performative writing this book presents fragments of sound and listening as sites of learning and knowledge production. The written fragments throughout this book are offered as performances that listen for and hear sound as a central feature to educational practices in terms of bodies, classrooms, and pedagogy. The goal in sharing this performance of listening is to create opportunities for recognition, to invite further listening in educational contexts, and to employ listening as an opportunity for transforming and re-imagining educational spaces and interactions. (DIPF/Verlag).
Erfasst vonDIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main
Update2023/1
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Die Wikipedia-ISBN-Suche verweist direkt auf eine Bezugsquelle Ihrer Wahl.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: