Literaturnachweis - Detailanzeige
Sonst. Personen | Hui, Anna (Hrsg.); Wagner, Christian (Hrsg.) |
---|---|
Titel | Creative and collaborative learning through immersion. Interdisciplinary and international perspectives. |
Quelle | Cham: Springer International Publishing (2021), xiv, 238 S.
PDF als Volltext |
Reihe | Creativity in the twenty first century |
Beigaben | Illustrationen 46 |
Zusatzinformation | Zusammenfassung |
Sprache | englisch |
Dokumenttyp | online; gedruckt; Monographie |
ISBN | 3-030-72215-5; 978-3-030-72215-9; 978-3-030-72216-6; 978-3-030-72217-3; 978-3-030-72218-0 |
DOI | 10.1007/978-3-030-72216-6 |
Schlagwörter | Fallstudie; Kognition; Kreativität; Medieneinsatz; Mediennutzung; Videospiel; Lernerfolg; Kooperatives Lernen; Lernumgebung; Curriculum; Interaktives Lernen; Immersion; Hochschulbildung; Blended Learning; Sonderpädagogik; Interdisziplinarität |
Abstract | This book includes instructional design and practice of how immersive technology is integrated in discipline-based and interdisciplinary curriculum design. It focuses on pedagogical models and learning outcomes of immersive learning experiences and demonstrates how immersive learning can be applied in industries. This book brings scholars, researchers and educators together around an international and interdisciplinary consolidation and reflection on learning through immersion. The originality lies in how advanced technology and contemporary pedagogical models can integrate to enhance student engagement and learning effectiveness in higher education. (DIPF/Orig.). |
Erfasst von | DIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main |
Update | 2022/3 |