Literaturnachweis - Detailanzeige
Sonst. Personen | Çinkir, Sakir (Hrsg.) |
---|---|
Titel | Empowering education: research, theory and practice. |
Quelle | Berlin; Bern; Bruxelles; New York; Oxford; Warszawa; Wien: Peter Lang (2020), 331 S.
PDF als Volltext |
Beigaben | Illustrationen; Tabellen |
Zusatzinformation | Inhaltsverzeichnis |
Sprache | englisch |
Dokumenttyp | online; gedruckt; Monographie |
ISBN | 3-631-80340-0; 978-3-631-80340-0 |
Schlagwörter | Bildung; Bildungstheorie; Bildungsforschung; Empirische Forschung; Faktorenanalyse; Methode; Selbstevaluation; Vergleich; Einstellung (Psy); Selbstwirksamkeit; Wahrnehmung; Wohlbefinden; Digitale Medien; Informations- und Kommunikationstechnologie; Medieneinsatz; Mediennutzung; Bildungssystem; Kinderrechtskonvention; Eltern; Schulsystem; Schulleiter; Lehrer; Lehramtsstudent; Schüler; Bilingualismus; Informatikunterricht; Mathematisch-naturwissenschaftlicher Unterricht; Mathematische Kompetenz; Technikunterricht; Ökonomie; Lebenslanges Lernen; Interdisziplinarität; Professionalität; Qualitätssicherung; Türkei |
Abstract | In the last 20 years, in order to improve the education system and increase the quality of education, many countries made many attempts including developing a studentcentered education program, competencies for teachers and principals, and hundreds of projects. The problem is; "How can education systems, teachers, students and schools fail despite these changes and developments in science and technology in the 21st century?" The answer is, many education systems have entered a kind of vicious circle. The most effective solution to the problems of a system is "not with emotional approach", but with the system analysis approach. (DIPF/Orig.). |
Erfasst von | DIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main |
Update | 2023/1 |