Literaturnachweis - Detailanzeige
Sonst. Personen | Wiberg, Marie (Hrsg.); Culpepper, Steven (Hrsg.); Janssen, Rianne (Hrsg.); González, Jorge (Hrsg.); Molenaar, Dylan (Hrsg.) |
---|---|
Institution | Annual International Meeting of the Psychometric Society (83. : 2018 : New York) |
Titel | Quantitative psychology. 83rd Annual Meeting of the Psychometric Society, New York, NY 2018. |
Quelle | Cham, Switzerland: Springer Nature (2019), x, 459 S.
PDF als Volltext |
Reihe | Springer Proceedings in Mathematics & Statistics. 265 |
Beigaben | Illustrationen |
Zusatzinformation | Verlagsangaben Titelbild |
Sprache | englisch |
Dokumenttyp | online; gedruckt; Monographie |
ISBN | 978-3-030-01309-7 |
DOI | 10.1007/978-3-030-01310-3 |
Schlagwörter | Rasch-Modell; Empirische Untersuchung; Erhebungsinstrument; Faktorenanalyse; Korrelation; Methode; Psychologische Forschung; Quantitative Forschung; Reliabilität; Testkonstruktion; Validität; Kognition; Psychologie; Diagnostischer Test; Intelligenztest; Item-Response-Theory; Itemanalyse; Multiple-Choice-Verfahren; Psychometrie; Testverfahren; Faktorenanalyse; Intelligenztest; Kognition; Methode; Modell; Psychologie; Statistik; Validität; Datenanalyse; Testkonstruktion; Computerunterstütztes Verfahren; Indikator; Itemanalyse; Korrelation; Latent-Class-Analyse; Leistungsmessung; Modellierung; Psychometrie; Rasch-Modell; Multiple-Choice-Verfahren; Reliabilität; Item; Indikator; Datenanalyse; Computerunterstütztes Verfahren; Messverfahren; Statistik; Latent-Class-Analyse; Item; Leistungsmessung; Modell; Modellierung; Statistische Methode |
Abstract | This proceedings volume highlights the latest research and developments in psychometrics and statistics. It compiles and expands on selected and peer-reviewed presentations given at the 83rd Annual International Meeting of the Psychometric Society (IMPS) [...]. Leading experts and promising young researchers from around the world have written the 38 chapters. The chapters address a large variety of topics including but not limited to item response theory, multistage adaptive testing, and cognitive diagnostic models. (DIPF/Verlag). |
Erfasst von | DIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main |
Update | 2023/1 |