Literaturnachweis - Detailanzeige
Autor/inn/en | Theobald, Maria; Bellhäuser, Henrik; Nückles, Matthias |
---|---|
Titel | Inside self-regulated learning. Measuring and predicting intraindividual and interindividual variation in self-regulated learning over time. |
Quelle | In: Zeitschrift für Entwicklungspsychologie und pädagogische Psychologie, 51 (2021) 4, S. 183-189Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext (1); PDF als Volltext (2) |
Sprache | englisch |
Dokumenttyp | online; Zeitschriftenaufsatz |
ISSN | 2190-6262 |
DOI | 10.1026/0049-8637/a000224 |
Schlagwörter | Empirische Forschung; Lernen; Lernprozess; Lernmethode; Lerntagebuch; Messung; Modell; Student |
Abstract | The present introductory article is organized as follows: First, we describe strategies and assessment methods to set a common research framework. Second, we summarize the design and key findings of the studies in this special issue. Third, we discuss implications for SRL assessment, SRL models, and SRL interventions that open up avenues for further research. (DIPF/Orig.). |
Erfasst von | DIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main |
Update | 2023/1 |