Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enLonnemann, Jan; Li, Su; Zhao, Pei; Li, Peng; Linkersdörfer, Janosch; Lindberg, Sven; Hasselhorn, Marcus; Yan, Song
TitelDifferences in arithmetic performance between Chinese and German adults are accompanied by differences in processing of non-symbolic numerical magnitude.
QuelleIn: PLOS ONE, 12 (2017) 4 (Art. e0174991), 13 S.
PDF als Volltext kostenfreie Datei (1); PDF als Volltext kostenfreie Datei (2)  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; Zeitschriftenaufsatz
ISSN1932-6203
DOI10.1371/journal.pone.0174991
SchlagwörterEmpirische Untersuchung; Vergleich; Denkfähigkeit; Test; Datenanalyse; Arithmetik; Größe; Aufgabe; Leistung; Chinese; Deutscher; Erwachsener; Informationsverarbeitung; China; Deutschland
AbstractHuman beings are assumed to possess an approximate number system (ANS) dedicated to extracting and representing approximate numerical magnitude information. The ANS is assumed to be fundamental to arithmetic learning and has been shown to be associated with arithmetic performance. It is, however, still a matter of debate whether better arithmetic skills are reflected in the ANS. To address this issue, Chinese and German adults were compared regarding their performance in simple arithmetic tasks and in a non-symbolic numerical magnitude comparison task. Chinese participants showed a better performance in solving simple arithmetic tasks and faster reaction times in the non-symbolic numerical magnitude comparison task without making more errors than their German peers. These differences in performance could not be ascribed to differences in general cognitive abilities. Better arithmetic skills were thus found to be accompanied by a higher speed of retrieving non-symbolic numerical magnitude knowledge but not by a higher precision of non-symbolic numerical magnitude representations. The group difference in the speed of retrieving non- symbolic numerical magnitude knowledge was fully mediated by the performance in arithmetic tasks, suggesting that arithmetic skills shape non-symbolic numerical magnitude pro- cessing skills. (DIPF/Orig.).
Erfasst vonDIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main
Update2023/1
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "PLOS ONE" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: