Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
InstitutionOECD
TitelOECD skills strategy Poland.
Assessment and recommendations.
QuelleParis: OECD Publishing (2019), 211 S.
PDF als Volltext kostenfreie Datei  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
ReiheOECD skills studies
BeigabenIllustrationen
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; gedruckt; Monographie
ISBN978-92-64-63901-0; 978-92-64-84974-7; 978-92-64-90820-8; 978-92-64-98089-1
DOI10.1787/b377fbcc-en
SchlagwörterKompetenz; Bildungsbeteiligung; Fertigkeit; Kompetenzerwerb; Arbeitgeber; Arbeitnehmer; Arbeitsmarkt; Arbeitsplatz; Berufliche Fortbildung; Bildungspolitik; Erwachsenenbildung; Fertigkeit; Finanzierung; Polen; Bildungssystem; Steuerung; Strategie; Berufsbildung; Bildungssystem; Bildungspolitik; Bildungsangebot; Qualifikation; Bericht; Kompetenz; Lebenslanges Lernen; Empfehlung; Hochschulbildung; Bildungsangebot; Bildungsbeteiligung; Steuerung; Finanzierung; Berufliche Fortbildung; Berufsbildung; Arbeitsmarkt; Arbeitsplatz; Berufliche Kompetenz; Qualifikation; Hochschulbildung; Erwachsenenbildung; Lebenslanges Lernen; Effektivität; Bericht; Effektivität; Empfehlung; Strategie; Arbeitgeber; Arbeitnehmer; Polen
AbstractSkills are the key to shaping a better future. Skills are central to the capacity of countries and people to thrive in an increasingly interconnected and rapidly changing world. Megatrends such as globalisation, technological advance and demographic change are reshaping work and society, generating a growing demand for higher levels of skills, as well as new sets of skills. OECD Skills Strategy projects provide a strategic and comprehensive approach to assess countries' skills challenges and opportunities, and build more effective skills systems. The OECD works collaboratively with countries to develop policy responses that are tailored to each country's specific skills needs. The foundation of this approach is the OECD Skills Strategy framework, which allows for an exploration of what countries can do better to i) develop relevant skills over the life course, ii) use skills effectively in work and in society, and iii) strengthen the governance of the skills system. This report identifies opportunities and recommends actions to make the education system more responsive to labour market needs, foster participation in adult learning, increase the use of skills in workplaces and strengthen the governance of the skills system in Poland. (DIPF/Orig.).
Erfasst vonDIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main
Update2020/4
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Die Wikipedia-ISBN-Suche verweist direkt auf eine Bezugsquelle Ihrer Wahl.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: