Literaturnachweis - Detailanzeige
Sonst. Personen | Münzberg, Bettina (Hrsg.); Konietzko, Sebastian (Hrsg.); Goudis, Julia (Hrsg.); Mester, Jutta (Hrsg.) |
---|---|
Titel | Contemporary research topics in arts education. German-dutch perspectives. |
Quelle | Essen: Rat für Kulturelle Bildung e.V. (2019), 127 S.
PDF als Volltext (1); PDF als Volltext (2) |
Beigaben | Abbildungen; Anhang; Literaturangaben; Tabellen; Illustrationen |
Zusatzinformation | Inhaltsverzeichnis |
Sprache | englisch |
Dokumenttyp | online; gedruckt; Monographie |
ISBN | 978-3-9820173-7-2 |
Schlagwörter | Kompetenz; Erhebungsinstrument; Forschung; Qualitative Forschung; Quantitative Forschung; Kreativität; Urteilsfähigkeit; Kind; Grundschule; Feedback; Sprachförderung; Kunstunterricht; Musische Erziehung; Mathematikunterricht; Musikunterricht; Internationale Zusammenarbeit; Tanz; Theater; Kulturelle Bildung; Tagungsbericht; Wirkung; OECD (Organisation für wirtschaftliche Zusammenarbeit und Entwicklung); Jugendlicher; Online; Forschungsprojekt; Deutschland; Niederlande |
Abstract | Research on arts education and the corresponding international scientific exchange are still underrepresented fields. To reduce both failings is an important aim of the Council for Arts Education [Rat für Kulturelle Bildung e.V.], which is promoted by seven German foundations (Bertelsmann Stiftung, Deutsche Bank Stiftung, Karl Schlecht Stiftung, PwC Stiftung, Robert Bosch Stiftung, Stiftung Mercator, Stiftung Nantesbuch). With this in mind, the German-Dutch Colloquium on research into the impacts of arts education, which was held from 6 April to 7 April 2017 in Amsterdam, was a perfect opportunity to support the bilateral scientific exchange on research results, ideas and pursuing questions which concern researchers in both neighbouring countries in the field of arts education. (DIPF/Orig.). |
Erfasst von | DIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main |
Update | 2020/2 |