Literaturnachweis - Detailanzeige
Sonst. Personen | Lodge, Jason M. (Hrsg.); Horvath, Jared Cooney (Hrsg.); Corrin, Linda (Hrsg.) |
---|---|
Titel | Learning analytics in the classroom. Translating learning analytics research for teachers. First published 2019. |
Quelle | London; New York: Routledge Taylor & Francis Group (2019), xix, 294 S.
PDF als Volltext |
Beigaben | Illustrationen |
Sprache | englisch |
Dokumenttyp | online; gedruckt; Monographie |
ISBN | 978-0-8153-6211-1; 978-0-8153-6212-8; 978-1-351-11300-7; 978-1-351-11301-4; 978-1-351-11302-1; 978-1-351-11303-8 |
Schlagwörter | Bildung; Erziehung; Unterrichtsanalyse; Emotion; Digitale Medien; Bildung; Bildungsstatistik; Datenerfassung; Erziehung; Lehrer; Lernen; Messung; Qualität; Schüler; Computerunterstützter Unterricht; Erkenntnistheorie; Interpretation; Unterrichtsanalyse; Analyse; Datenanalyse; Textanalyse; Bildungsstatistik; Unterstützung; Lehr-Lern-Forschung; Lehrer; Schüler; Lehr-Lern-Forschung; Lernen; Lernprozess; Lernumgebung; Computerunterstützter Unterricht; Textanalyse; Datenanalyse; Datenerfassung; Visualisieren; Messung; Erkenntnistheorie; Analyse; Interpretation; Qualität; Unterstützung; Tool |
Abstract | This book presents a coherent framework for the effective translation of learning analytics research for educational practice to its practical application in different education domains. Highlighting the real potential of learning analytics as a way to better understand and enhance student learning and with each chapter including specific discussion about what the research means in the classroom, this book provides educators and researchers alike with the tools and frameworks to effectively make sense of and use data and analytics in their everyday practice. (DIPF/Orig.). |
Erfasst von | DIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main |
Update | 2019/1 |