Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enOrtega-Williams, Anna; McLane-Davison, Denise
TitelWringing out the "whitewash".
Confronting the hegemonic epistemologies of social work canons (disrupting the reproduction of white normative).
QuelleIn: Advances in social work, 21 (2021) 2-3, S. 566-587
PDF als Volltext kostenfreie Datei (1); PDF als Volltext kostenfreie Datei (2); PDF als Volltext kostenfreie Datei (3); PDF als Volltext kostenfreie Datei (4)  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
BeigabenTabellen
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; Zeitschriftenaufsatz
ISSN2331-4125
DOI10.18060/24475
SchlagwörterForschung; Bewältigung; Selbstreflexion; Hegemonie; Rassismus; Ausbildung; Sozialarbeiter; Soziale Arbeit; Praxis; Prävention; Institution; Ethnische Minderheit; Schwarzer; Weißer
AbstractIn the 21st Century context of violent racial divides, dismantling racism in social work education requires deep trust that social transformation and healing is possible. "Wringing out the whitewash" metaphorically captures the heavy labor of interrupting the rigid Eurocentric epistemological hegemony undergirding the pedagogy, research, and praxis canons of social work. It requires rigorous attempts to unsettle and decenter entrenched white supremacist ideology, assumptions, and values. In this labor, we create space for the multiple identities and worldviews that students and professors occupy to reshape educational encounters. In this paper, we present our critical pedagogical approaches as Black social work educators committed to liberation and healing. We articulate how our positionalities as Black cisgender women at urban universities, one a Northeastern Historically Black College and University (HBCU) and another at a Northeastern public university, facilitate our intentions to honor truth-telling and intergenerational interdependence. We present differences and similarities in how we use assignments to disrupt the institutional reproduction of racism, provide solace for repair and healing, and re-center collective identity as strength. We present transdisciplinary frameworks shaping our pedagogical choices, namely historical trauma and urban womanist social work pedagogy. Implications for the future of social work education will be discussed.
Erfasst vonDeutsches Zentralinstitut für soziale Fragen, Berlin
Update2022/3
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Advances in social work" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: