Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inBlanck, Sara
TitelTeaching about migration - Teachers' didactical choices when connecting specialized knowledge to pupils' previous knowledge.
QuelleIn: Journal of social science education, 20 (2021) 2, S. 70-102Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext kostenfreie Datei  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
BeigabenAbbildungen
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; Zeitschriftenaufsatz
ISSN1439-6246; 1618-5293
SchlagwörterInterview; Interview; Schüler; Unterricht; Schweden; Sozialkunde; Migration; Fachwissen; Vorwissen; Sekundarstufe I; Schüler; Fachwissen; Exemplarisches Lernen; Projektorientiertes Lernen; Unterricht; Migration; Sozialkunde; Vorwissen; Schweden
AbstractPurpose: This article contributes to the discussion of teaching migration in upper primary school by examining teachers' didactical choices concerning specialized knowledge and pupils' previous knowledge. Design/methodology/approach: The approach is practice-based design research, in which meetings with teachers and focus group interviews with ten-to-twelve-year-old pupils are analysed in relation to educational practice and exemplary teaching. Findings: Teachers expanded concept of migration developed through discussions of specialized knowledge in relation to pupils' previous knowledge contributes to a more qualified migration education. Migration can be taught from a perspective or in thematic interdisciplinary projects. Migration biographies as well as using stories, pictures, and affective dimensions, can make the abstract concepts become concrete when reconstruction of migration in teaching. Practical implications: This addresses issues of continuous education in social studies for teachers and the need for collaborative platforms. (Orig.).
Erfasst vonDIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main (extern)
Update2022/1
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Journal of social science education" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: