Literaturnachweis - Detailanzeige
Autor/in | Beiler, Frank |
---|---|
Titel | Vier Gespräche zu Deleuze, Derrida, Foucault und Lyotard. Ein Einblick in die Einsätze der Bildungs- und Erziehungsphilosophie. Paralleltitel: Four conversations on Deleuze, Derrida, Foucault and Lyotard. An Insight into the stakes of philosophy of education. |
Quelle | In: Vierteljahrsschrift für wissenschaftliche Pädagogik, 97 (2021) 3, S. 303-317Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext |
Sprache | deutsch |
Dokumenttyp | online; Zeitschriftenaufsatz |
ISSN | 2589-0581 |
Schlagwörter | Erziehungsphilosophie; Erziehungswissenschaft; Postmoderne; Poststrukturalismus; Rezeption; Gespräch; Theorie; Deleuze, Gilles; Derrida, Jacques; Foucault, Michel; Lyotard, Jean-François |
Abstract | In four conversations with representatives of general educational science, the lines of reception, their own references and the philosophical and theoretical uses of the works of Deleuze, Derrida, Foucault and Lyotard will be discussed from a theoretical-historical perspective. It will be argued where profitable connections for educational science emerge. (DIPF/Orig.). |
Erfasst von | DIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main |
Update | 2022/1 |