Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enDyches, Jeanne; Boyd, Ashley S.; Schulz, Jessica M.
TitelCritical content knowledges in the English language arts classroom.
Examining practicing teachers' nuanced perspectives.
QuelleIn: Journal of curriculum studies, 53 (2021) 3, S. 368-384Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; gedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0022-0272; 1366-5839
DOI10.1080/00220272.2020.1836260
SchlagwörterBildungsinhalt; Pädagogische Fähigkeit; Einstellung (Psy); Kritisches Denken; Lehrer; Englischunterricht; Soziale Gerechtigkeit
AbstractManifest in research, national policy, and instructional standards, the United States has a long-documented interest in teachers as 'content experts.' Yet, research offers limited empirical examinations of teachers' discipline-specific critical content knowledges-their curricular agility in noticing and disrupting power and oppression, and working to promote empowerment, joy, and liberation. Accordingly, this study asks: what critical content knowledges are most prominent among social justice-oriented secondary English language arts (ELA) teachers, and how do teachers understand and describe these knowledges? Using collective case study methodologies, this study investigates interview data from five ELA teachers to understand participants' critical content knowledges and their descriptions of these knowledges. Data were interpreted through deductive and inductive coding and analysis. Findings reveal that teachers' most prominent critical content knowledges include a) knowledge of disciplinary critique; b) knowledge of marginalized identities; and c) knowledge of supplementary content. Limitations to teachers' critical content knowledges include a narrow race and gender foci, and discursive avoidance of explicitly naming marginalized identities. Implications for future research aimed at better understanding, supporting, and expanding teachers' critical content knowledges are discussed.
Erfasst vonIPN - Leibniz-Institut für die Pädagogik der Naturwissenschaften und Mathematik an der Universität Kiel
Update2021/4
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Journal of curriculum studies" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: