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Es handelt sich zum Einen um Übersetzungen ins Deutsche, die dem FIS Bildung-Schlagwortbestand entnommen wurden. Zum Anderen wurden zusammengesetzte englische Schlagworte in Terme zerlegt, die in der Regel nur einen inhaltlichen Aspekt repräsentieren. Ergänzend wurden Synonyme und vereinzelt zusätzliche Pluralformen hinzugefügt. Diese Anreicherung geht auf die Nutzung intellektueller Vorarbeiten zurück.
Learner-oriented methods (e.g. cooperative learning) are often recommended for inclusive English teaching. However, these methods can constitute a challenge for learners with special educational needs. Additionally, teachers are supposed to take on different interactional roles; peers are supposed to scaffold each other. In order to validate these claims and assumptions empirically, this article presents a conversation analysis of a video-taped scaffolding sequence in which peers and their teacher support a learner with diagnosed learning difficulties. The peers employ scaffolding strategies but impede their success, e.g.by not following turn-taking rules. The teacher uses the teacher-centred IRE practice, but also modifies it in a more learner-oriented way. The sequence does not enable the learner to continue working individually. The article proposes that learners are educated in peer-scaffolding, that teachers reflect on teacher-centred interactional practices, and that the conditions for learner-centred methods in inclusive settings are scrutinized in future research. (Verlag, adapt.).
Erfasst von
Informationszentrum für Fremdsprachenforschung, Marburg
Update
2021/3
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Schildhauer, Peter: "weiß Irgendwer was wir hier mAchen müssen?" Lernendenorientierung im inklusiven Englischunterricht am Beispiel einer "Scaffolding"-Sequenz. 2021.
3365373
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