Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enThorn, William; Vincent-Lancrin, Stéphan
InstitutionOECD
TitelSchooling during a pandemic.
The experience and outcomes of schoolchildren during the first round of COVID-19 lockdowns.
QuelleParis: OECD Publishing (2021), 107 S.
PDF als Volltext kostenfreie Datei  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
BeigabenDiagramme
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; gedruckt; Monographie
ISBN978-92-64-36682-4; 978-92-64-50450-9; 978-92-64-57901-9; 978-92-64-95511-0
DOI10.1787/1c78681e-en
SchlagwörterErfahrung; Psychosoziale Situation; Wohlbefinden; Soziale Herkunft; Familie; Eltern; Lehrer; Schüler; Schülerleistung; Lernumgebung; Hausunterricht; Lernort; Unterricht; Stress; Pandemie; Internationaler Vergleich; Kooperation; Wirkung; OECD-Staaten
AbstractThis report offers an initial overview of the available information regarding the circumstances, nature and outcomes of the education of schoolchildren during the first wave of COVID-19 lockdowns of March-April 2020. Its purpose is primarily descriptive: it presents information from high quality quantitative studies on the experience of learning during this period in order to ground the examination and discussion of these issues in empirical examples. Information is presented on three interrelated topics: the nature of the educational experience during the period of lockdowns and school closures; the home environment in which education took place for the vast majority of schoolchildren; the effects on the mental health and learning outcomes for children during this period. The data come primarily from 5 countries (France, Germany, Ireland, the United Kingdom and the United States) with additional information on some aspects for 6 additional countries (Australia, Belgium (Flanders), Canada, Finland, Italy and the Netherlands). This report will be of interest to policy makers, academics, education stakeholders and anyone interested in a first international empirical analysis of the effects of the pandemic on the lives and education of schoolchildren. (DIPF/Verlag).
Erfasst vonDIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main
Update2022/2
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Die Wikipedia-ISBN-Suche verweist direkt auf eine Bezugsquelle Ihrer Wahl.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: