Literaturnachweis - Detailanzeige
Sonst. Personen | Cress, Ulrike (Hrsg.); Rosé, Carolyn (Hrsg.); Wise, Alyssa Friend (Hrsg.); Oshima, Jun (Hrsg.) |
---|---|
Titel | International handbook of computer-supported collaborative learning. |
Quelle | Cham: Springer (2021), xiii, 680 S.
PDF als Volltext (1); PDF als Volltext (2) |
Reihe | Computer-supported collaborative learning series. 19 |
Beigaben | Illustrationen |
Zusatzinformation | Inhaltsverzeichnis |
Sprache | englisch |
Dokumenttyp | online; gedruckt; Monographie |
ISBN | 3-030-65290-4; 978-3-030-65290-6; 978-3-030-65291-3; 978-3-030-65292-0; 978-3-030-65293-7 |
DOI | 10.1007/978-3-030-65291-3 |
Schlagwörter | Wissen; Experimentelle Untersuchung; Fallstudie; Qualitative Forschung; Quantitative Forschung; Quasi-Experiment; Stochastik; Kognition; Künstliche Intelligenz; Kooperatives Lernen; Lernen; Lernprozess; Lernumgebung; Lerngemeinschaft; Lerngruppe; Computerspiel; Computerunterstützter Unterricht; Interaktives Lernen; Videoaufzeichnung; Argumentation; Geschichte (Histor); Virtuelle Realität; Roboter; Analyse; Daten; Handbuch; Konzeption; Statistische Methode; Theorie; Wirkung; Logdatei |
Abstract | Computer-supported collaborative learning has in the past 15 years grown into a thriving and active community. Yet, lacking is a comprehensive CSCL handbook that displays the range of research being done in this area. This handbook covers all relevant topics in CSCL, particularly recent developments in the field, such as the rise of computational approaches and learning analytics. (DIPF/Verlag). |
Erfasst von | DIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main |
Update | 2022/2 |