Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enMountjoy, Jack; Hickman, Brent R.
InstitutionNational Bureau of Economic Research
TitelThe Returns to College(s).
Relative Value-Added and Match Effects in Higher Education.
QuelleCambridge, Mass.: National Bureau of Economic Research (2021), 73 S.
PDF als Volltext  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
ReiheNBER working paper series. w29276
BeigabenIllustrationen
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; Monographie; Graue Literatur
SchlagwörterBildungsökonomie; Bildungsertrag; Studium; Hochschule; Arbeitspapier; Texas; USA
AbstractStudents who attend different colleges in the U.S. end up with vastly different economic outcomes. We study the role of relative value-added across colleges within student choice sets in producing these outcome disparities. Linking high school, college, and earnings registries spanning the state of Texas, we identify relative college value-added by comparing the outcomes of students who apply to and are admitted by the same set of institutions, as this approach strikingly balances observable student potential across college treatments and renders our extensive set of covariates irrelevant as controls. Methodologically, we develop a framework for identifying and interpreting value-added under varying assumptions about match effects and sorting gains. Empirically, we estimate a relatively tight, though non-degenerate, distribution of relative value-added across the wide diversity of Texas public universities. Selectivity poorly predicts value-added within student choice sets, with only a fleeting selectivity earnings premium fading to zero after a few years in the labor market. Non-peer college inputs like instructional spending more strongly predict value-added, especially conditional on selectivity. Colleges that boost BA completion, especially in STEM majors, also tend to boost earnings. Finally, we probe the potential for (mis)match effects by allowing value-added schedules to vary by student characteristics.
Erfasst vonZBW - Leibniz-Informationszentrum Wirtschaft, Kiel
Update2022/1
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: