Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
InstitutionOECD
TitelOECD Skills Strategy Tlaxcala (Mexico).
Assessment and Recommendations.
QuelleParis: OECD Publishing (2021), 215 S.
PDF als Volltext kostenfreie Datei  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
ReiheOECD skills studies
BeigabenIllustrationen
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; gedruckt; Monographie
ISBN978-92-64-44238-2; 978-92-64-53433-9
DOI10.1787/13925818-en
SchlagwörterBildungsbeteiligung; Fähigkeit; Kompetenzerwerb; Bildungsplanung; Bildungspolitik; Erwachsenenbildung; Mexiko; Produktivität; Bildungssystem; Strategie; Bildungssystem; Bildungspolitik; Projekt; Qualifikation; Empfehlung; Fähigkeit; Bildungsplanung; Bildungsbeteiligung; Projekt; Produktivität; Qualifikation; Erwachsenenbildung; Empfehlung; Strategie; Jugendlicher; Mexiko
AbstractSkills are the key to shaping a better future, and central to the capacity of countries and people to thrive in an increasingly interconnected and rapidly changing world. Megatrends such as globalisation, technological advances and demographic change, compounded by the effects of the COVID 19 pandemic, are reshaping work and society, as well as the types of skills most in demand in the labour market. OECD Skills Strategy projects provide a strategic and comprehensive approach to assess countries' skills challenges and opportunities and help them build more effective skills systems. The OECD works collaboratively with countries to develop policy responses tailored to each country's specific skills needs. The foundation of this approach is the OECD Skills Strategy Framework, which allows for an exploration of what countries can do better to: 1) develop relevant skills over the life course; 2) use skills effectively in work and in society; and 3) strengthen the governance of the skills system. This report identifies opportunities and makes recommendations to strengthen the skills of youth, foster greater participation in adult learning, use people's skills more effectively to raise productivity, and strengthen the governance of the skills system in the state of Tlaxcala, Mexico. (DIPF/Verlag).
Erfasst vonDIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main
Update2022/1
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Die Wikipedia-ISBN-Suche verweist direkt auf eine Bezugsquelle Ihrer Wahl.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: