Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Sonst. PersonenZehetmeier, Stefan (Hrsg.); Potari, Despina (Hrsg.); Ribeiro, Miguel (Hrsg.)
TitelProfessional development and knowledge of mathematics teachers.
QuelleLondon; New York, NY: Routledge (2021), xi, 194 S.Verfügbarkeit 
ReiheEuropean research in mathematics education
BeigabenIllustrationen
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Monographie
ISBN978-0-367-44240-8; 978-0-367-44241-5; 9781003008460
SchlagwörterDenkerziehung; Kompetenzerwerb; Digitale Medien; Algebra; Lehrer; Lernen; Mathematikunterricht; Professionalisierung; Computerunterstützter Unterricht; Schülerorientierter Unterricht; Lerntheorie; Fachdidaktik; Denkerziehung; Instruktion; Fachwissen; Lehr-Lern-Forschung; Lehrer; Lehrerausbildung; Fachwissen; Lehr-Lern-Forschung; Lernen; Lernprozess; Lerntheorie; Lernumgebung; Schülerorientierter Unterricht; Computerunterstützter Unterricht; Fachdidaktik; Algebra; Mathematikunterricht; Mathematisches Denken; Berufliche Kompetenz; Professionalisierung; Instruktion
AbstractMathematics teaching and professional development of mathematics teachers are areas where research has increased substantially in recent years. In this dynamic field, mathematics teaching practices, pedagogical knowledge of mathematics teachers and professional development via collaboration between mathematics teachers have emerged as vital domains of inquiry. This book addresses the underlying characteristics of mathematics teacher education, and those professional development contexts that have a positive impact on teachers' professional learning. Recognizing the impact of brooder institutional settings on mathematics teaching and teacher professional development, the editors suggest bridging the gaps between theoretical practices and methodological approaches in the field by focusing on and conceptualizing the following relational factors: (a) The study of mathematics teaching and classroom situations, (b) Researching teacher and teacher educator knowledge, since these issues inform the quality of mathematics teaching directly, (c) Mathematics teacher education and professional development, focusing an design principles and the impact they have on teacher professional learning. (Orig.).
Erfasst vonDIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main
Update2021/4
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Die Wikipedia-ISBN-Suche verweist direkt auf eine Bezugsquelle Ihrer Wahl.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: