Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enObergrießer, Stefanie; Stöger, Heidrun
TitelStudents' emotions of enjoyment and boredom and their use of cognitive learning strategies.
How do they affect one another?
QuelleIn: Learning and instruction, (2020) 66, Art. 101285, S. 1-10Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
BeigabenLiteraturangaben
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; gedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0959-4752; 1873-3263
DOI10.1016/j.learninstruc.2019.101285
SchlagwörterEmotion; Freude; Kognition; Kognitiver Prozess; Schuljahr 04; Schüler; Langeweile; Lernforschung; Lernstil; Lernvoraussetzungen; Unterrichtsforschung; Genuss; Individueller Unterschied; Wirkungsforschung
AbstractThe Education and Learning Capital Approach to better understand the relationship between enjoyment and boredom and students' use of cognitive learning strategies, [the authors] analyzed both directions of effects between these constructs as described in the control-value theory of achievement emotions [...]. [The] study used a sequential design in which students' (N = 338 4th grade students) effective use of cognitive learning strategies was measured in real learning situations, allowing insights into the temporal order of effects and discrimination between intra- and interindividual effects [...]. An increased intraindividual level of enjoyment positively predicted subsequent effective use of learning strategies, whereas effective use of learning strategies did not predict students' subsequent enjoyment on the intraindividual level. Interindividual differences in enjoyment and effective use of cognitive learning strategies were unrelated, whereas negative relations were found for boredom and effective strategy use. On the intraindividual level, boredom and effective strategy use were unrelated. (Orig.).
Erfasst vonExterner Selbsteintrag
Update2021/3
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Learning and instruction" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: