Literaturnachweis - Detailanzeige
Autor/in | Schmidt, Friederike |
---|---|
Titel | Grundstrukturen und Implikation pädagogischen Verstehens in erkenntnis- und machttheoretischer Perspektive. Paralleltitel: Epistemological and power theorical perspectives on structures and implications of pedagogical understanding. |
Quelle | In: Vierteljahrsschrift für wissenschaftliche Pädagogik, 96 (2020) 4, S. 521-538Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext |
Sprache | deutsch |
Dokumenttyp | online; gedruckt; Zeitschriftenaufsatz |
ISSN | 0507-7230; 2589-0581 |
Schlagwörter | Pädagogik; Pädagogisches Handeln; Erziehungswissenschaft; Verstehen; Erkenntnis; Differenzierung; Macht; Diskurs; Realität; Theorie |
Abstract | Pedagogical understanding is mainly discussed along normative questions concerning the quality of pedagogical work. In contrast, the paper examines basic structures and implications of the understanding of pedagogues along epistemological and power theoretical perspectives. Thereby, it shows that pedagogical understanding differentiates and, with a focus on possibilities to interfere, creates the reality of people that get pedagogical support. (DIPF/Orig.). |
Erfasst von | DIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main |
Update | 2021/3 |