Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enHe, Jia; Fischer, Jessica
TitelDifferential associations of school practices with achievement and sense of belonging of immigrant and non-immigrant students.
QuelleIn: Journal of applied developmental psychology, 66 (2020) January-February, Art. 101089
PDF als Volltext  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0193-3973
DOI10.1016/j.appdev.2019.101089
SchlagwörterMehrebenenanalyse; Schulpraxis; Schüler; Schulische Integration; Notengebung; Lernergebnis; Homogene Gruppierung; Außerunterrichtliche Aktivität; Datenanalyse; Einflussfaktor; PISA (Programme for International Student Assessment); Deutschland; Italien; Spanien
AbstractWe are interested in identifying "malleable" school and classroom practices to enhance immigrant students' learning. Using PISA 2015 data from Germany, Italy, and Spain we test the differential associations of school-level practices with achievement and sense of belonging at school for students with and without an immigrant background. We found that (1) in-school ability grouping was invariably, negatively related to achievement of both student groups, and the effects were stronger for immigrant than nonimmigrant students; (3) grading based on "hard" factors was not related to achievement, but it showed differential associations with sense of belonging in Germany; (4) grading based on "soft" factors and provision of extracurricular activities also showed mixed associations with the outcomes across countries and did not fulfil the potential to enhance immigrant students' outcomes. We discuss these findings and implications. (DIPF/Orig.).
Erfasst vonDIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main
Update2021/3
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Journal of applied developmental psychology" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: