Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inCho, Ooksang
TitelImpact of physical education on changes in students' emotional competence.
A meta-analysis.
Gefälligkeitsübersetzung: Der Einfluss des Sportunterrichts auf Veränderungen der emotionalen Kompetenz von Schülern. Eine Metaanalyse.
QuelleIn: International journal of sports medicine, 41 (2020) 14, S. 985-993
PDF als Volltext  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; gedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0172-4622; 0943-917X; 1439-3964
DOI10.1055/a-1192-5812
SchlagwörterKompetenz; Metaanalyse; Affekt; Emotion; Emotionalität; Psychische Gesundheit; Selbstwirksamkeit; Stressbewältigung; Kind; Unterrichtsmethode; Hirnfunktion; Gesundheitsförderung; Bewegungsaktivität; Sportmedizin; Sportunterricht; Forschungsstand; Effektivität; Intervention; Literaturübersicht; Selbstkontrolle; Jugendlicher
AbstractThe theoretical background related to how physical activity positively influences children and adolescents' brain function for social and emotional competency has been stably structured. However, according to our review of the literature, no study has synthetically analyzed physical education interventions that produce positive outcomes related to learners' emotional status. Therefore, the aim of the study was to systematically analyze the effectiveness of physical education interventions designed to improve students' emotional ability. In October 2017, we searched electronic research databases for intervention studies that analyzed the impact of school physical education on students' emotional changes. We assessed the risk of bias, extracted data, and conducted meta-analysis to determine the effectiveness of physical education intervention. From an initial pool of 1200 non-duplicate records, 12 studies fulfilled the inclusion criteria. The effectiveness of school-based physical education was analyzed by calculating standard mean difference. Based on the results of the meta-analysis, students in intervention conditions changed their psychological conditions compared with students in usual practice conditions (standardized mean difference=0.30, 95% confidence interval=- 0.05-0.66). Physical and sport education for children and adolescents has positively influenced changes in their emotional conditions. (Autor).
Erfasst vonBundesinstitut für Sportwissenschaft, Bonn
Update2021/3
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "International journal of sports medicine" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: