Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enMills, David; James, David
TitelReconceptualising organisational collaborations in social science doctoral education.
QuelleIn: Higher education, 79 (2020) 5, S. 791-809Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext kostenfreie Datei  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
Sprachedeutsch
Dokumenttyponline; gedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0018-1560; 1573-174X
DOI10.1007/s10734-019-00438-9
SchlagwörterLehre; Studium; Promotion; Student; Wissenschaftlicher Nachwuchs; Ausland; Großbritannien
AbstractEmpirical social science research increasingly involves working collaboratively with organisations beyond the university. This paper contributes to the growing international literature on doctoral collaboration by exploring how UK doctoral students in the social sciences negotiate organisational collaborations. We draw on narrative interviews and administrative data to create a series of case-study vignettes. We juxtapose these with a theorisation of disciplinary knowledge practices to show how such collaborations are at once demanding and unpredictable, but also generative of new understanding and insights. We suggest that Burawoy's (American Sociological Review, 70(1), 4-28, 2005) model of the 'antagonistic interdependence' of public, critical, professional and policy sociologies is helpful as a heuristic for conceptualising doctoral student experiences of a range of different (and often contradictory) forms of social scientific knowledge. Our analysis demonstrates that both instrumental and critical forms of social knowledge can emerge from organisational partnerships and placements. We call for further attention to the 'generative paradoxes' (Bartunek and Rynes Journal of Management, 40(5), 1181-1201, 2014) and 'reflective entanglements' (Jagoda 2016) that result from doctoral collaborations, and for doctoral pedagogies that help students use these experiences to develop criticality and see it as a key skill in social research. (HRK / Abstract übernommen).
Erfasst vonHochschulrektorenkonferenz, Bonn
Update2020/4
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Higher education" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: