Literaturnachweis - Detailanzeige
Autor/inn/en | Bell, Courtney A.; Castellano, Katherine E.; Klieme, Eckhard |
---|---|
Titel | Classroom management. |
Quelle | Aus: Global teaching InSights. Paris: OECD Publishing (2020) S. 48-80
PDF als Volltext |
Sprache | englisch |
Dokumenttyp | online; gedruckt; Sammelwerksbeitrag |
ISBN | 9789264747159 |
DOI | 10.1787/69dc3efb-en |
Schlagwörter | Unterrichtsbeobachtung; Konfliktmanagement; Wahrnehmung; Lehrer; Schüler; Unterrichtsstörung; Ablenkung; Frontalunterricht; Klassenmanagement; Unterrichtsform; Unterrichtszeit; Mathematikunterricht; Internationaler Vergleich; Qualität; Routine; Chile; China; Deutschland; England; Japan; Kolumbien; Madrid; Mexiko; OECD-Staaten; Schanghai; Spanien |
Abstract | Strong classroom management allows teachers and students to be focused on learning and use time efficiently. This chapter describes the quality of observed classroom management practices as well as how classroom activities were structured and where in the lesson instructional time was lost. It also describes teachers' and students' perceptions of classroom management practices. |
Erfasst von | DIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main |
Update | 2021/4 |