Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enLemmrich, Svenja; Hecker, Sarah-Larissa; Klein, Stephanie; Ehmke, Timo; Koch-Priewe, Barbara; Köker, Anne; Ohm, Udo
TitelLinguistically responsive teaching in multilingual classrooms.
Development of a performance-oriented test to assess teachers' competence.
QuelleAus: Zlatkin-Troitschanskaia, Olga (Hrsg.); Pant, Hans Anand (Hrsg.); Toepper, Miriam (Hrsg.); Lautenbach, Corinna (Hrsg.): Student learning in German higher education. Innovative measurement approaches and research results. Wiesbaden: Springer VS (2020) S. 125-140
PDF als Volltext  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
BeigabenLiteraturangaben
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; gedruckt; Sammelwerksbeitrag
ISBN978-3-658-27885-4; 978-3-658-27886-1
DOI10.1007/978-3-658-27886-1_7
SchlagwörterSprachaneignung; Didaktik; Unterricht; Deutschland
AbstractThe DaZKom-Video project aims at performance-oriented measurement of German-as-a second-language (GSL)-competence of pre- and in-service teachers using video-based stimuli and oral responses. The present study is part of this project and focuses on the psychometric quality of the DaZKom-Video test instrument and evaluates the dimensionality of the construct GSL competence (Deutsch-als-Zweitsprache-Kompetenz). Additionally, we explore correlations between GSL competence and sociodemographic data as well as learning opportunities. The sample consists of pre- and in-service teachers from different school forms and universities across Germany. The items and scale analyses reveal good psychometric quality: The item-fit to the Rasch-model as well as the discrimination is satisfactory. The dimensional analyses show best model fit for the one-dimensional and three-dimensional models. Test persons with GSL experience such as in-service teachers (in contrast to pre-service teachers), test persons with teaching experience, those with an additional qualification in the field of GSL and test persons with many learning opportunities are statistically more likely to respond to items correctly. These results indicate a reliable and valid test instrument for performance-oriented measurement of GSL competence. (Orig.).
Erfasst vonExterner Selbsteintrag
Update2021/3
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Die Wikipedia-ISBN-Suche verweist direkt auf eine Bezugsquelle Ihrer Wahl.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: