Literaturnachweis - Detailanzeige
Sonst. Personen | Rafferty, Anna N. (Hrsg.); Whitehill, Jacob (Hrsg.); Romero, Cristobal (Hrsg.); Cavalli-Sforza, Violetta (Hrsg.) |
---|---|
Institution | International Conference on Educational Data Mining (13. : 2020 : Online) |
Titel | Proceedings of the 13th International Conference on Educational Data Mining 2020 (EDM 2020). July 10-13, Fully virtual conference. |
Quelle | Montreal: ACTNEXT (2020), 861 S.
PDF als Volltext |
Beigaben | Literaturangaben |
Sprache | englisch |
Dokumenttyp | online; Monographie |
ISBN | 978-1-7336736-1-7 |
Schlagwörter | Bildungsforschung; Förderung; Lehrer; Lehrerverhalten; Schüler; Lernerfolg; Lernprozess; Lernumgebung; Intelligentes Tutorsystem; Interaktive Medien; Interaktives Lernen; Lernspiel; Sensorik; Datenbank; Datengewinnung; Datentyp; Multimodalität; Computerunterstütztes Verfahren; Sensortechnik; Strategie; Untersuchung; Verbesserung; Datenverarbeitung; Informationsmanagement |
Abstract | Educational Data Mining [EDM] is a leading international forum for high-quality research that mines datasets to answer educational research questions, including exploring how people learn and how they teach. [...] The theme of this year's conference is "Improving Learning Outcomes for All Learners". The theme comprises two parts, a) Identifying actionable learning or teaching strategies that can be used to improve learning outcomes, b) Using EDM to promoting more equitable learning across diverse groups of learners. (Orig.). |
Erfasst von | DIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main |
Update | 2021/2 |