Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inColasacco, Marina Anna
TitelA cognitive approach to teaching deictic motion verbs to German and Italian students of Spanish.
QuelleIn: International review of applied linguistics in language teaching, 57 (2019) 1, S. 71-95
PDF als Volltext kostenfreie Datei  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
BeigabenAnmerkungen; Abbildungen 5; Tabellen 8
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; gedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0019-042X; 1613-4141
DOI10.1515/iral-2018-2007
SchlagwörterEmpirische Forschung; Kognition; Deixis; Fremdsprachenunterricht; Kognition; Spanischunterricht; Verb; Didaktik; Spanisch; Deutsch; Italienisch; Empirische Forschung; Didaktik; Deixis; Deutsch; Verb; Vergleichende Analyse; Fremdsprachenunterricht; Italienisch; Spanisch; Spanischunterricht
AbstractIn this study the authors compare two instruction approaches (cognitive and traditional) to the teaching of Spanish deictic motion verbs -ir, venir, llevar and traer- to German and Italian learners. They also analyse whether the students' first language (Italian or German) influences the results of the cognitive methodology they applied. The Cognitive Instruction combined the basic principles of Cognitive Grammar with those of Processing Instruction for activities in which students practice both comprehension and production. The authors carried out a survey of 274 university students who were learning Spanish (Level B1) at universities in Italy and Germany. Students carried out a test prior to receiving the instruction and three tests subsequently, one immediately afterwards, the second a week later and the third, a month later. The cognitive methodology proved to be beneficial and positive. The students who received cognitive instruction made better form-meaning connections and showed higher performances in the use of deictic motion verbs than those who received traditional instruction. The learners' L1 did not appear to influence the results of the groups that received the cognitive method of instruction. (Verlag, adapt.).
Erfasst vonInformationszentrum für Fremdsprachenforschung, Marburg
Update2022/2
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "International review of applied linguistics in language teaching" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: