Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inLee, Ju Seong
TitelQuantity and diversity of informal digital learning of English.
QuelleIn: Language learning & technology, 23 (2019) 1, S. 114-126Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext kostenfreie Datei  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
BeigabenAnmerkungen 1; Literaturangaben; Tabellen 6
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; Zeitschriftenaufsatz
ISSN1094-3501
SchlagwörterEmpirische Forschung; Digitale Medien; Informelles Lernen; Fremdsprachenunterricht; Englischunterricht; Korea
AbstractWhile research on informal digital learning of English (IDLE) increases in the fields of teaching English to speakers of other languages and computer-assisted language learning, few studies have examined the relationship between quantity and diversity of IDLE practices and different language learning outcomes. To address this gap, data were collected through one questionnaire, six English learning outcomes, and a semi-structured interview from 71 Korean English-as-a-foreign-language (EFL) university students. Hierarchical linear regression analyses showed that IDLE Quantity, Age, and Major were significant predictors of two affective variables (Confidence and Enjoyment), while IDLE Diversity and Major were significantly predictive of productive language outcomes (Speaking and Productive Vocabulary Knowledge), scores in a standardized English test (TOEIC), and one affective variable (Lack of Anxiety). These results revealed how IDLE quantity and diversity can make a unique contribution to EFL learners' English outcomes. (Verlag).
Erfasst vonInformationszentrum für Fremdsprachenforschung, Marburg
Update2022/2
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Language learning & technology" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: