Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enShimanskaya, Elena; Slabakova, Roumyana
TitelL1-L2 differences in the L2 classroom: Anticipating Anglophone learners' difficulties with French pronoun interpretation.
QuelleIn: Language teaching research, 23 (2019) 2, S. 259-277Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
BeigabenAbbildungen 4; Anmerkungen 6; Literaturangaben; Tabellen 3
Spracheenglisch; französische Zitate
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN1362-1688
SchlagwörterEmpirische Forschung; Lernschwierigkeit; Pronomen; Fremdsprachenunterricht; Englisch; Französisch; Französischunterricht
AbstractIn this article, the authors address the issue of targeted instruction on interpretive contrasts between native and second-language grammatical meanings. Such mismatches are predicted to create challenges for learners. The authors illustrate this with French and English pronouns. In French, clitic pronouns (le, la) point to human as well as inanimate referents, while English pronouns distinguish between human (him, her) and inanimate (it) referents. While other grammatical differences between English and French pronouns are taught, this interpretive mismatch attracts less attention in instructional materials. The authors review the pedagogical literature and report the results of a study investigating this knowledge in Anglophone learners of French as a second language (L2). They document that the mismatch is indeed challenging, particularly to beginning learners, and propose ways to overcome this difficulty. (Verlag, adapt.).
Erfasst vonInformationszentrum für Fremdsprachenforschung, Marburg
Update2022/2
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Language teaching research" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: