Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enRakoczy, Katrin; Pinger, Petra; Hochweber, Jan; Klieme, Eckhard; Schütze, Birgit; Besser, Michael
TitelFormative assessment in mathematics.
Mediated by feedback's perceived usefulness and students' self-efficacy.
QuelleIn: Learning and instruction, (2019) 60, S. 154-165Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0959-4752; 1873-3263
DOI10.1016/j.learninstruc.2018.01.004
SchlagwörterLängsschnittuntersuchung; Selbstwirksamkeit; Wahrnehmung; Deutschland; Hessen; Längsschnittuntersuchung; Lernziel; Mathematikunterricht; Realschule; Schüler; Wahrnehmung; Lernerfolg; Leistungsbeurteilung; Interesse; Wirkung; Selbstwirksamkeit; Schuljahr 09; Realschule; Schüler; Leistungsbeurteilung; Lernerfolg; Schülerleistung; Feedback; Interesse; Lernprozess; Lernmethode; Lernziel; Mathematikunterricht; Wirkung; Deutschland; Hessen
AbstractAlthough formative assessment is regarded as a promising way to improve teaching and learning, there is considerable need for research on precisely how it influences student learning. In this study we developed and implemented a formative assessment intervention for mathematics instruction and investigated whether it had effects on students' interest and achievement directly and via students' perception of the usefulness of the feedback and their self-efficacy. We conducted a cluster randomized field trial with pretest and posttest. The 26 participating classes were randomly assigned to a control group or the intervention group. Results of path analyses indicate that feedback was perceived as more useful in the formative assessment condition, self-efficacy was greater, and interest tended to increase; learning progress did not differ between the groups. The assumed indirect effects were partly confirmed: formative assessment showed an indirect effect on interest via its perceived usefulness. (DIPF/Orig.).
Erfasst vonDIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main
Update2021/4
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Learning and instruction" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: