Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enYu, Baohua; Bodycott, Peter; Mak, Anita S.
TitelLanguage and Interpersonal Resource Predictors of Psychological and Sociocultural Adaptation.
International Students in Hong Kong.
QuelleIn: Journal of studies in international education, 23 (2019) 5, S. 572-588Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
Spracheenglisch; englische Zusammenfassung
Dokumenttyponline; gedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN1028-3153; 1552-7808
DOI10.1177/1028315318825336
SchlagwörterAkkulturation; Kontakt; Psychologie; Interkulturalität; Sprachkompetenz; Diskriminierung; Soziokulturelle Bedingung; Internationalität; Adaptation; Student; Hongkong
AbstractHong Kong, along with other Asian societies with universities with top world rankings, has in recent years attracted an increasing number of international students, mainly from Asia. Previous research in English-speaking Western countries has indicated the importance of resources, including language proficiency, positive intergroup relations, and social support, in understanding international students' stress and coping in cross-cultural adaptation. Guided by a similar acculturative stress and coping framework, we investigated predictors of psychological and sociocultural adaptation in a survey sample of 726 international students (62% female and 73% Asian-born) from Hong Kong public universities. We found that English language proficiency, social support, and a low level of perceived discrimination fostered both types of cross-cultural adaptation, while contact with local students and proficiency in the local dialect further enhanced sociocultural adaptation. Implications for future acculturation research and higher education internationalization policies and practices are discussed. (HoF/text adopted).
Erfasst vonInstitut für Hochschulforschung (HoF) an der Martin-Luther-Universität Halle-Wittenberg
Update2020/2
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Journal of studies in international education" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: